[Win32]Console Tetris

목표: 콘솔 버전의 테트리스를 제작하면서 기본적인 게임 프레임웍의 구조를 익힙니다.

Goal: You can learn a basic game framework by implementing the Tetris game operating on a console.

먼저 콘솔 버전의 테트리스를 제작합니다.

First, we will implement the Tetris in the console mode.

콘솔 버전에서 작성한 테트리스 관련 클래스의 수정 없이 Win32 GUI버전으로 변환합니다. 이 과정을 통하여 클래스를 설계하는 바른 방법을 익힙니다.

After implementing console version of the Tetris, this version will be converted to Win32 GUI version. Through these processes you can learn and understand the methods of good class design.

솔루션은 단계별 프로젝트를 포함하고 있습니다. 각 단계를 따라가면서 기본적인 게임 프레임웍의 기능을 익힐 수 있습니다.

The solution is comprised with multiple step-by-step projects. You can learn and understand the basic game framework by following these steps.

Console Tetris Step1

ConsoleTetris.cpp

ConsoleTetrisUtil.h

ConsoleTetrisUtil.cpp

KBoard.h

KBoard.cpp

jintaeks 2016-12-27_15-46

Leave a Reply